Posadowienie kół pasowych płaskich na wałach odbywa się na ich rozwiertach lub przez tuleje zbieżne Taper Lock. Koła pasowe płaskie stosuje się w przekładniach pasowych z pasami płaskimi.
Koło pasowe płaskie
Koła pasowe płaskie dla transmisji mocy poprzez pasy płaskie napędowe służą dla dużych prędkości obrotowych i liniowych. Znajdują zastosowanie koła płaskie pasowe we wszelkiego rodzaju wrzecionach wysokoobrotowych. Koła pasowe płaskie wykonane są zazwyczaj w formie baryłki. Kształt baryłki pozwala na łatwiejsze ustawienie i samoprowadzenie pasa płaskiego napędowego.
Koła pasowe płaskie zazwyczaj są wykonane z żeliwa ale i też jest możliwość wykonania ich ze stali. Dostarczamy koła pasowe płaskie z klasycznym rozwiertem i z otworem pod Taper Lock. Gniazdo wykonane pod Taper Lock daje możliwość wymiany Taper Locka i uzyskania innego otworu osadczego w kole pasowym płaskim bez wymiany całego koła płaskiego. Oczywiście możemy dostarczyć koło pasowe płaskie bez rozwiertu.
Dla stworzenia przekładni pasowej z pasem napędowym płaskim potrzebujemy minimum dwóch kół pasowych płaskich i pasa płaskiego napędowego. Jeśli jest możliwość to warto zastosować większe koła pasowe płaskie niż minimalna średnica koła płaskiego po której może pracować pas płaski napędowy. Dla poprawności pracy przekładni pasowej z pasem płaskim ważny jest kąt opasania koła pasem napędowym płaskim i odpowiednio szerokie koło pasowe płaskie dla przeniesienia Nm czy siły w pasie która to występuje w cięgle czynnym pasa napędowego.
MySQL: 0.0000 s, 0 zapytań, PHP: 0.0081 s, łącznie: 0.0081 s, dokument z "cache".