Pasy napędowe płaskie standardowe

Pasy płaskie napędowe

Pasy płaskie stanowią najstarszą grupę pasów napędowych. Ma to duży wpływ na różnorodność stosowanych materiałów i rozwiązań konstrukcyjnych. Pasy płaskie posiadają złożoną konstrukcję, na ogół składającą się z trzech podstawowych warstw. Środkowa wewnętrzna warstwa, która przenosi siłę rozciągającą, jest zrobiona z linek lub taśmy nylonowej, poliamidowej, stalowej bądź innego materiału odpornego na rozciąganie. Druga warstwa- trąca, pokrywana jest materiałami o wysokim współczynniku tarcia. Jest warstwą zewnętrzną, która służy do zmniejszenia poślizgu pasa na kole pasowym czyli do wystąpienia dużego współczynnika tarcia. Oferujemy pasy płaskie standardowe, dwustronnego działania (okładzina cierna po obu stronach pasa).

 

Wykonanie:

  • skóra

  • guma syntetyczna

  • poliamid

 

Charakterystyka pasów płaskich:

  • mniejsze siły tarcia o koło pasowe niż w przypadku pasów klinowych, co chroni przekładnię przed uszkodzeniem w przypadku nagłego zwiększenia obciążenia (pas ślizga się po kole).

  • łagodzenia gwałtownych zmian obciążenia i tłumienie drgań

  • bezpieczne i pewne przenoszenie mocy

  • w przypadku użycia pasa płaskiego, sprawność przekładni jest wysoka

  • są odporne na oleje, smary, wilgoć oraz wykazują małą wrażliwość na zmiany temperatur.

  • charakteryzują się możliwością przeniesienia dużych mocy przy optymalnie małych rozmiarach

 

Zastosowanie:

Ze względu na prostą i trwałą konstrukcję pasa stosuje się je głównie do napędu wrzecion, w maszynach rolniczych, które pracują w ciężkich warunkach lub wszędzie tam, gdzie występują duże odległości między wałami. Szeroką dziedziną zastosowania pasów płaskich przemysł drzewny, papierniczy, drukarski i inne.


Tagi:
pasy płaskie napędowe, paski napędowe, pasy płaskie, pasy gumowe, pasy napędowe skóra, paski płaskie, napęd pasowy

Dane o produkcie

MySQL: 0.0004 s, 1 zapytań, PHP: 0.0366 s, łącznie: 0.0371 s, dokument z "cache".