Opracowano na podstawie dokumentów producenta DISSAN
Wybór rozmiaru przekładni walcowej z łożyskiem oporowym
Moce znamionowe pracy w tabeli mocy są nominalnymi mocami znamionowymi w przekłądniach dla różnych obrotów wejściowych. Aby wybrać odpowiedni rozmiar przekłądni walcowej, należy pomnożyć moc silnika przez wymagany współczynik i wybrać rozmiar przekłądni z równą lub większą nominalną mocą znamionową.
Obudowa przekładni walcowej z łożyskiem oporowym
Obudowa wykonana jest z żeliwa GGG42 do rozmiaru przekładni walcowej 560. Większe rozmiary przekładni walcowej są spawanymi konstrukcjami stalowymi.
Redukcja walcowa
Koła zębate walcowe produkowane są se stali stopowej utwardzonej typu Cr-Ni-Mo. Po operacji obróbki kół zębatych wykonana jest obróbka cieplna celem osiągnięcia wymaganej głębokości cementowania oraz osiągnięcia twardości powierzchniowej zębów na poziomie 58-60 HRC. Po obróbce cieplnej powierzchnie nośne wałków , kół zębatych są szlifowane. Proces szlifowania zębów zapewnia cichą pracę przekładni walcowej.
Łożyska
Używa się łożysk wałeczkowych i kulkowych. Łożyska są tak dobrane aby zapewnić żywotność przekładni walcowej na 100 000 godzin pracy.
Wał wyjściowy
Wał wyjściowy produkowany jest z stali C45. Wały wyjściowe drążone z pojedyńczym rowkiem pod wpust są wykonane w nawiązaniu do normy DIN 6885/1 Natomiast wały wyjściowe wielorowkowe przekładni walcowej wykonane są w nawiązaniu do normy DIN 5480
Uszczelnienia
Stosuje się podwójnych uszczelnień wargowych.
Smarowanie
Używa się metody smarowania zanurzeniowo - rozbryzgowego. Gdy jest to konieczne używa się pompy oleju i wymiennika ciepła, które są to stosowane do schładzania oleju. Okienko kontrolne poziomu oleju i wskaźnik prętowy poziomu oleju są umieszczone w obudowie przekładni walcowej.
Gwarancja
Przekładnie walcowe firmy DISSAN są objęte dwuletnim okresem gwarancji od daty opuszczenia fabryki. W okresie gwarancji firma DISSAN gwarantuje wymianę lub naprawę produktu, który okazuje się być wadliwy.