Pujol to europejski producent motoreduktorów walcowych i motoreduktorów ślimakowych oraz motoreduktorów walcowo stożkowych. Ponad to produkuje przekładnie walcowe przemysłowe w wykonaniu z włami równoległymi i wałami pod kątem. Obecnie Pujol wchodzi w skład korporacji Grupa TECO. Grupa TECO jest światowym liderem w produkcji silników elektrycznych, motoreduktorów, przekładni walcowych przemysłowych i sterowania silnikami elektrycznymi typu przemiennik częstotliwości.
PUJOL - historia powstania marki zaczyna się od 1932 roku a pierwszy motoreduktor powstał w fabryce PUJOL MUNTALA w 1965 roku.
Motoreduktory walcowe zębate to motoreduktory zazwyczaj z korpusem żeliwnym i z wewnętrznymi kołami walcowymi zębatymi. Często zwane motoreduktorami czołowymi z uwagi na możliwość zamocowania ich do maszyny za czołowo wystawiony kołnierz montażowy. Nazywane są motoreduktorami osiowymi z uwagi na konstrukcję. Oś silnika elektrycznego jest zazwyczaj osią wałów wyjściowego motoreduktora osiowego.
Motoreduktory walcowe z płaskim korpusem są zbudowane podobnie jak motoreduktory walcowe zębate z tą różnicą, że oś silnika jest równoległa do osi wału wyjściowego motoreduktora.
Motoreduktory walcowo stożkowe - posiadają w swojej konstrukcji pary kół walcowych zębatych i walcowo stożkowych. Oś silnika ułożona jest pod katem do wału wyjściowego motoreduktora.
Motoreduktory ślimakowe złożone są z ślimaka i ślimacznicy najczęściej w korpusach aluminiowych ale też występują dla wymagających aplikacji w korpusach żeliwnych. Oś silnika elektrycznego przecina sie pod kątem 90 st do wału wolnoobrotowego ślimacznicy
Reduktory walcowe zębate służą do napędu maszyn w przemyśle. Stąd często ich nazwa reduktory przemysłowe. Reduktory zębate walcowe posiadają korpusy żeliwne i najczęściej występują w dwu wersjach, tj o osiach równoległych lub o osiach prostopadłych. Jest to określenie ułożenia osi wałów wejściowych do wyjściowych.
Motowariatory - to przekładnie cierne pozwalające na płynną zmianę obrotów podczas pracy. przekładnie cierne wyposażone w silnik elektryczny i taki komplet tworzy motowariator
MySQL: 0.0000 s, 0 zapytań, PHP: 0.0114 s, łącznie: 0.0114 s, dokument z "cache".