www.technical.pl

PASY NAPĘDOWE, PASY ZĘBATE, PASY KLINOWE, PASY PŁASKIE

Oferujemy i dostarczamy bardzo szeroką gamę pasów napędowych płaskich i zebatych. Posiadamy własne magazyny z pasami klinowymi oraz z pasami zębatymi poliuretanowymi z rękawa i z metra jak również z termozgrzewalnymi.

Dostarczamy również wykonania specjalne pasów technicznych z pokryciami i zabierakami. Serwisujemy pasy zębate. Szybki dostęp z magazynu to: Pasy zębate poliuretanowe, paski zębate poliuretanowe techniczne z pokryciami, Pasy zębate Eagle, Pasy zębate gumowe z rękawa, pasy profilowe termozgrzewalne, paski wielorowkowe. Dziś często stosowane to paski zębate z metra ze wzmocnieniami linkami stalowymi

 Paski napędowe płaskie są elementem przekładni pasowej. Posiadamy w swej ofercie całą różnorodność pasków napędowych płaskich. Paski napędowe możemy podzielić na paski zębate, paski klinowe, paski płaskie, paski wariatorowe, paski płaskie, paski termozgrzewalne, paski klinowe w białej owijce, paski płaskie do zakręcarek oraz paski zębate poliuretanowe techniczne z pokryciem czy zabierakami czy innym wyposażeniem.

 Pasy zębate możemy podzielić ogólnie na: pasy zębate z rękawa i pasy zębate z metra. Ponad to pasy zębate możemy podzielić na gumowe i poliuretanowe lub ich kompozyty. Pasy zębate są elementem przekładni zębatych pasowych. Wykorzystując pasy zębate do budowy przekładni zębatych pasowych uzyskujemy dzięki takiemu rozwiązani przekładnię pasową synchroniczną.

 Pasy zębate poliuretanowe - występują z rękawa jak i z metra. Pasy zębate poliuretanowe w standardowej ofercie są jednostronne i dwustronne. Pasy zębate z rękawa występują jako typoszereg długości i są docinane na szerokość wg potrzeb klienta. Również pasy zębate PU z rękawa występują w specjalnych długościach do 25 000mm a firma Technical może je zaoferować do 150mm szerokości przy specjalnych długościach. Pasy zębate poliuretanowe występują również z metra. Pasy zębate PU z metra dostarczamy jako otwarte lub zgrzane - połączone w obwód na naszych serwisach. Pasy zębate poliuretanowe z metra dostarczamy w szerokościach standardowych aż do 150mm. Pasy zębate poliuretanowe z kołami pasowymi zębatymi tworzą doskonałe przekładnie synchroniczne, czyli pracujące bez poślizgu.

  Pasy zębate gumowe występują w całej swej różnorodności. Obecnie najbardziej rozpowszechnione są pasy zębate gumowe o profilu HTD. Występują te pasy napędowe w podziałkach HTD3, HTD5, HTD8, HTD14. Pasy zębate o profilu HTD występują w trzech rodzajach wykonania, tj jako pasy zębate Standard, pasy zębate Mustang Speed oraz pasy zębate Mustang Torqe. W przedziale pasów zębatych gumowych znajdują się pasy o profilach STD, które to najbardziej rozpowszechnione są w krajach azjatyckich ale wraz z maszynami dotarły też do Europy. W tym dziale występują również pasy zębate gumowe z rękawa o podziałkach calowych XL, L, H, XH, XXH. Pasy calowe gumowe obecnie występują coraz rzadziej w nowych projektach ale na wymianę nadal znajdują się w ofercie firmy Technical. Przekładnie pasowe z pasami zębatymi są przekładniami synchronicznymi.

 Pasy zębate Eagle - SilentSync występują z rękawa i z metra. Pasy zębate Eagle - SilentSync występują w podziałkach 8M i 14M gumowe z rękawa a z metra PU występują w podziałkach 5M, 8M, 10M, 14M  i odpowiednio w standardowych szerokościach. Dla pasów Eagle - SilentSync z rękawa: dla podziałki 8M to :16, 32, 48, 64 mm oraz dla podziałki  14M to 35 ;  52,5 ; 70 ; 105 mm. A dla pasów zębatych Eagle PU z metra dla podziałki 5M : 12,5 ; 25 mm , dla 8M 16 ; 25 ; 32 ; 50 mm , dla podziałki 10M : 25 ; 32 ; 50 ; 75 ; 100 mm oraz dla podziałki 14M : 35 ; 52 ; 70 ; 105mm. Konstrukcja pasów Eagle - SilentSync pozwala na pracę na kołach bez obrzeży bocznych a sam profil czyni przekładnie pasową cichszą od klasycznych. Przy mniejszych gabarytach przekładnia pasowa Eagle może przenieś większą moc. Pasy zębate SlientSync są elementem przekładni zębatych pasowych cichobieżnych.

 Pasy zębate poliuretanowe techniczne z pokryciami i zabierakami służą głównie do transportu lub ciągnięcia produktu. Wyróżniamy całą gamę pokryć pasów zębatych od gumowych, poliuretanowych, tkaninowych, PVC, silikon, szpilki, sylomer. Pokrycia na pasach zębatych mogą mieć różne profile czy struktury dla zapewnienia prawidłowego procesu transportu produktu.  Pasy zębate z zabierakami mogą mieć przymocowane na sobie zabieraki demontowalne z udziałem pasów z tzw sztucznym zębem i przykotwione na stałe. Pasy zębate z pokryciami czy zabierakami są dobrą alternatywą dla taśm transportujących a w miejscach gdzie konieczna jest synchronizacja transportu wręcz niezastąpione.

 Paski klinowe są podstawowym elementem przeniesienia napędu w przekładniach pasowych. Paski klinowe występują w podstawowych profilach jako uzębione i w owijce. Paski klinowe uzębione są generalnie bardziej wytrzymałe od pasków klinowych w owijce i mogą pracować na mniejszych średnicach kół pasowych. Pasy klinowe klasyczne są o profilach Z , A, B , C , D , E oraz uzębione paski klasyczne o profilach ZX , AX , BX , CX. Natomiast w grupie pasów klinowych wąskoprofilowych wysokiego obciążenia występują profile SPZ, SPA , SPB , SPC oraz uzębione XPZ , XPA XPB , XPC. Obecnie produkowane koła pasowe np SPB są budowane w taki sposób, że są odpowiednie dla grup pasów np: XB , B , SPB , XPB. Pozostałe są analogicznie zadedykowane dla pozostałych grup pasów klinowych i z takimi kołami pasowymi i odpowiednimi pasami klinowymi mogą powstawać przekładnie pasowe niesynchroniczne.

 Pasy klinowe wielorowkowe są to pasy żebrowe gdzie ich powierzchnie boczne klinują się z bieżnią koła pasowego. Pasy wielorowkowe - pasy żebrowe stosuje się tam gdzie potrzeba dużych prędkości liniowych pasa wielorowkowego - żebrowego i małych gabarytów kół pasowych. Przekładnie pasowe wielorowkowe - żebrowe znajdują zastosowanie w napędu maszyn stolarskich i innych wysoko obrotowych. Pasy klinowe wielorowkowe - pasy żebrowe występują jako produkt gumowy z rękawa czy produkt poliuretanowy z rękawa i otwarte czyli pasy wielorowkowe z metra.

 Pasy profilowe termozgrzewalne wytwarzane są z tworzyw termoplastycznych i termo zgrzewalnych a zarazem wytrzymałych na rozciąganie i szybkie zużycie. Pasy termozgrzewalne profilowe mogą być wzmocnione linką aramidową czy poliestrową. Pasy profilowe termozgrzewalne produkowane są w różnych twardościach i różnych kolorach. Pasy termozgrzewalne służą zarówno do napędu jak i transportu produktów. Pasy profilowe termozgrzewalne występują jako okrągłe i klinowe oraz rozszerzenie tych profili.

 Paski płaskie napędowe służą do napędu wrzecion z kołami pasowymi płaskim. Przekładnie pasowe z pasem płaskim są budowane ze względu na zaspokojenie przeniesienia napędu przy wysokich obrotach kół pasowych i dużej prędkości liniowej pasa napędowego. Pas płaski napędowy wraz kołami pasowymi płaskim tworzy przekładnię pasową niesynchroniną. Pasy płaskie wewnątrz posiadają cięgno poliamidowe a na wierzchu pokrycie gumą tkaniną czy skórą. W zależności od warunków pracy przekładni pasowej dobiera się odpowiedni pas płaski napędowy.

 Pasy płaskie i pasy klinowe białe służą zazwyczaj do napędu maszyn typu White Cup. Pas płaski służy do zakręcania a pas klinowy jest w białej owijce. Pasy płaskie białe i pasy klinowe białe służą dla zachowania higieny przy obrabianiu produktów.

 Pasy wariatorowe są to pasy gumowe klinowe szerokoplofilowe o bokach ciętych. Pasy wariatorowe służą do transmisji mocy w przekładniach pasowych wariatorowych. Przekładnie pasowe wariatorowe z pasem wariatorowych mogą płynnie zmieniać prędkość obrotową z uwagi na swą konstrukcję. Pas wariatorowy zataczając na różnych średnicach kół wariatorowych przekazuje zmienną prędkość obrotową. Przekładnie pasowe wariatorowe mogą być w obudowie z pokrętłem regulacyjnym lub też regulacji prędkości obrotowej dokonuje się poprzez zmianę rozstawu osi kół pasowych.

 Przyrząd pomiarowy naprężenia pasa jest nieodzownym przyrządem dla funkcjonowania przekładni pasowych. Przekładnia pasowa powinna być prawidłowo ustawiona a jej pas powinien być odpowiedni naprężony dla zachowania jak najdłużej własności umożliwiających eksploatację. Przyrząd pomiarowy naprężenia pasa jest dobrym rozwiązaniem ekonomicznym w eksploatacji pasów napędowych i w tym całych przekładni pasowych. Stosowanie w praktyce przyrządu pomiarowego naprężenia pasa spowodowało wydłużenie używania tego samego pasa napędowego i kół pasowych co przyczyniło się do zdecydowanie dłuższej żywotności całych przekładni pasowych a w tym znacznych oszczędności zakupowych tych elementów oraz łożysk.














Partnerzy

MySQL: 0.0000 s, 0 zapytań, PHP: 0.1076 s, łącznie: 0.1076 s, dokument z "cache".