www.technical.pl

Koła Pasowe i Przekładnie Pasowe

Koło pasowe na wał a przekładnia pasowa napędowa.

Koła pasowewykonane są z najwyższą starannością i dbałością o szczegóły, z takich materiałów jak stal, aluminium czy żeliwa. Koła pasowe służą do przeniesienia napędu z wału na wał przy wydajnej. Kołami pasowymi można się posłużyć przy przenoszeniu małych i dużych mocy. W naszej ofercie znajdziecie Państwo koła pasowe: klinowe, zębate czy płaskie. Oferujemy również koła pasowe wielorowkowe, wariatorowe, Eagle oraz Koła pasowe specjalnego wykonania wg rysunku klienta. Oferowane przez nas pasowe koła to producent SIT, który jest jednym z liderów na rynku światowym w produkcji kół pasowych. Przekładnie pasowe składają się z kół pasowych i pasów napędowych. Przekładnie pasowe występują jako klinowe zębate, wariatorowe wielorowkowe, płaskie.

Koło pasowe do silnika elektrycznego do napędu wału maszyny. Pasowe koła służą do budowy przekładni pasowych i transmisji mocy w technice napędowej.

Koła pasowe z pasem napędowym to przekładnia pasowa jako klasyczny napęd. Koło pasowe to element przekładni pasowej.

   Koła pasowe - są jednym z elementu przekładni zębatej pasowej. Dla budowy przekładni pasowych oferujemy Państwu pasowe koła i kompleksową dostawę kół pasowych oraz dostawę różnorodnych pasów napędowych.

  Przekładnia pasowa - składa się zazwyczaj z dwóch pasowych kół i pasa napędowego co daje nam przekładnię pasową. Oczywiście przekładnia pasowa może składać się z więcej niż z dwóch pasowych kół. Przekładnie pasowe standardowo transmitują moc napędową za pomocą elastycznego pasa, przyłożonego do napędowych i napędzanych kół pasowych. Podstawową zaletą przekładni pasowej jest łatwość jej wykonania i zabezpieczenie innych jednostek napędowych przed nadmiernym obciążeniem i tłumienie drgań.

 

Pasy napędowe - różne, do budowy przekładni pasowej.

 

 Następną zaletą jest, możliwość pozyskania przekładni pasowych zębatych czy przekładni pasowych klinowych za niskie koszty. Jednym z elementów konstrukcji przekładni pasowych są koła pasowe, które to mogą być koła pasowe zębate o różnych profilach zębów i zarysie w tym Eagle, koła pasowe klinowe czy koła pasowe płaskie czy koła pasowe wariatorowe, które mocowane są bezpośrednio na wałach silników, maszyn czy urządzeń za pomocą Taper Lock czy odpowiednich rozwiertów. Przekładnia pasowa może przenosić duże moce i mieć wydajną pracę przy odpowiednim współczynniku sprawności i użyciu właściwych i odpowiednich pasowych kół. 

 

Koła pasowe elementem przekładni pasowej zębatej, klinowej, płaskiej czy wariatorowej.

 

Koła pasowe pracujące w przekładniach pasowych możemy podzielić na:

 

 Koła pasowe klinowe – posiadają powierzchnie stożkowe klinowe w wieńcu. Ilość rowków stożkowych jest wg zapotrzebowania i typoszeregu. Koła pasowe na paski klinowe występują jako SPZ, SPA, SPB, SPC. Do pasowych kół np SPB są odpowiednie pasy klinowe o profilach: B , XPB, SPB, BX. Oferowane przez nas koła pasowe pod tym względem są uniwersalne. W przekładni pasowej klinowej przeniesienie momentu obrotowego odbywa się za pomocą stykających się boków pasa klinowego z kołem pasowym w rowku klinowym. Pasy klinowe posiadamy na magazynie lub w dobrych terminach realizacji.


 Koła pasowe zębate – posiadają powierzchnie wieńca zębatą. Koła pasowe zębate przystosowane są do zazębienia z pasem zębatym. Rozróżniamy koła pasowe zębate ze względu na profil odpowiednich do nich pasów zębatych: T, AT, HTD, STD, RPP, STD, calowe, Eagle, Falkon. Koła pasowe zębate doskonałe przenoszą obroty, gdy musimy przekazać moment obrotowy z dokładnością bez poślizgów i są to tzw. przekładnie pasowe synchroniczne.

 


 Jednym z najnowszych rozwiązań przekładni pasowych zębatych są koła pasowe zębate EAGLE do których odpowiednie są pasy zębate EAGLE. Przekładnie pasowe zębate z profilem EAGLE są cichsze od innych zębatych i mogą przenosić większe moce mniejszymi gabarytami. Koła pasowe zębate są elementem przekładni zębatej pasowej. Takie przekładnie zębate pasowe są przekładniami synchronicznymi.

 


 Pasy zębate posiadają swój profil zęba i podziałki. Podziałki pasów zębatych muszą odpowiadać podziałkom kół pasowych zębatych. Podziałka pasa zębatego jest specyficzna dla danego rodzaju i materiału z jakiego pasy zębate są wykonane. Pasy zębate występują z rękawa lub z metra. Pasy zębate z rękawa docinamy na wymiar a większość najpopularniejszych pasów posiadamy na magazynie. Dzięki współpracy z wieloma producentami pasów i kół pasowych jesteśmy w stanie obsłużyć większość aplikacji. Przekładnie pasowe zębate wymagają odpowiedniego naciągu pasa zębatego i rozstawu kół pasowych.

 

Gwarancją poprawnej jakości pracy przekładni pasowej są wysokowydajne jakościowe koła pasowe.


 Koła pasowe płaskie – swój wieniec posiadają płaski ale w kształcie baryłki. Są właściwe do przekładni pasowych z pasem płaskim napędowym. Koła pasowe płaskie znajdują wszędzie tam zastosowanie gdzie występują wszelkiego rodzaju wrzeciona wysokoobrotowe. Przekładnia pasowa z kołami płaskimi i pasem napędowym płaskim pozwala na osiągnięcie dużych prędkości liniowych pasa napędowego. Pasy napędowe płaskie wykonujemy na określoną długość i szerokość w zamówieniu z uwzględnieniem średnicy zewnętrznej pasowego koła. Średnica zewnętrzna jest często decydująca o zastosowaniu pasa napędowego płaskiego i jego parametrów. Na magazynie posiadamy pasy napędowe płaskie, które wykonujemy na wymiar i potrzeby klienta.


 Koła pasowe wielorowkowe – ich wieniec jest wyposażony w rowki odpowiednie żebrom pasa wielorowkowego. Koła pasowe wielorowkowe służą do budowania przekładni, gdzie wymagana jest duża prędkość liniowa i małe gabaryty kół pasowych. Inaczej mówiąć koła pasowe wielorowkowe stanowią istotny element maszyn, gdzie potrzebne są duże prędkości liniowe przy małych średnicach kół.


 Koła pasowe wariatorowe – posiadają swoje bieżnie stożkowe i zarazem rozsuwane. Koła pasowe wariatorowe wyposażone są w sprężynę lub dwustronnie w sprężyny oraz mogą być wyposażone w łożysko oporowe. Również oferujemy koła wariatorowe pasowe stałe. Koła wariatorowe tzw. hyżozmiany współpracują z pasem szerokoprofilowym klinowym inaczej zwanym wariatorowym. Przekładnie pasowe wariatorowe - hyżozmiany zapewniają płynną zmianę prędkości obrotowej na biegu maszyny. Dwa koła pasowe wariatorowe i pas wariatorowy tworzą przekładnię pasową bezstopniową.

 

 Koła pasowe wariatorowe dostarczyć możemy jako pojedyncze koła pasowe ze sprężyną lub koła pasowe z łożyskiem czy koło pasowe szerokoprofilowe specjalne pod pas wariatorowy. Oczywiście możemy dostarczyć kompletną przekładnię pasową wariatorową w obudowie z pokrętłem regulacyjnym. Przekładnie pasowe wariatorowe w obudowie mogą być wyposażone w kołnierze mocujące do silnika elektrycznego lub ro reduktora walcowego czy przekładni ślimakowej.

 

 Koła pasowe specjalne - dla naszych klientów dostarczamy koła pasowe specjalne wykonywane wg indywidualnych rysunków. Wymiary koła pasowego na indywidualne potrzeby.

 

Na specjalne zapytanie klienta wykonujemy koła pasowe wg. rysunku technicznego.

 

  Wymiary koła pasowego - wymiary koła pasowego można znaleźć w tabelach. Każde koło pasowe ma swoje wykonanie z uwidocznieniem przekroju i posadowienia na wale. Koło pasowe szprychowe posiada podane wymiary koła pasowego z pominięciem wymiarowania szprych. Średnica zewnętrzna czy średnica wewnętrzna osadcza oraz szerokość wieńca koła pasowego jest zawsze podana.

 Wymiary koła pasowego zawsze znajdziesz w katalogu kół pasowych danego rodzaju. Koła pasowe mają swoją charakterystykę i wykonanie. W katalogu wymiary koła pasowego są podane w mm. Koło pasowe szczególnie jest zwymiarowane w okolicy wieńca i jego parametrów. Z uwagi jaki wieniec stykający się z pasem napędowym tak koło pasowe posiada swoje wymiary i konieczne wykonania wraz z wymiarami dla prawidłowej pracy na styku koło pasowe - pas napędowy.

 Koło pasowe posiada piastę. Piasta koła pasowego posiada swoje wymiary i materiał użyty na jej wykonanie. W zależności od wymiarów piasty koła pasowego i użytego materiału można odpowiednio wykonać rozwiert z rowkiem pod wpust a tym samym osadzić na odpowiedniej średnicy wału wykonanego w tolerancji i dzięki temu przenieś zaprojektowany moment obrotowy.

 Pasowe koła służą do przenoszenia napędu poprzez tarcie jak przy użyciu pasków klinowych. Pas klinowy klinuje się w rowku a koło pasowe transmituje dalej moc i obroty przenosząc napęd na wał maszyny i drugie koło pasowe. Przy przenoszeniu napędu paskiem zębatym koło pasowe jest z nim bezpośrednio zazębione poprzez swoje zęby.

  Koła pasowe a wykonane są z różnych materiałów. Koła pasowe pod paski zębate poliuretanowe wykonane są z aluminium. Bardzo często koła wykonane są z żeliwa pod paski zębate ale gumowe. Przy dobieraniu materiału na koło pasowe należy pamiętać o przenoszonym momentach obrotowych i prędkościach liniowych pasa czy prędkości obrotowej samego koła pasowego. Koło pasowe można wykonać z różnych materiałów wg potrzeb aplikacji czy wg rysunku klienta.

  Wybierając materiał na koło pasowe stale trzeba pamiętać do czego służą - czyli do przenoszenia napędu. Przenoszenie napędu to podstawowa zadanie pasków klinowych np Continental czy innych pasów napędowych zębatych czy płaskich. Wielkość koła pasowego ma wpływ na prędkość liniową paska i jego możliwości opasania pasowego koła. Pasowe koła to ważny element przekładni pasowej i transmisji mocy.

 

Koła pasowe posiadamy na magazynie w dużej ilości i z dużym wyborem. Możliwość wysyłki kół pasowych prosto z magazynu. Szybki czas dostawy kół pasowych.

 

  Wymiary koła pasowego zawsze znajdziesz w katalogu kół pasowych danego rodzaju. Pasowe koła mają swoją charakterystykę i wykonanie. W katalogu wymiary koła pasowego są podane w mm. Koło pasowe szczególnie jest zwymiarowane w okolicy wieńca i jego parametrów. Z uwagi jaki wieniec stykający się z pasem napędowym tak koło pasowe posiada swoją wymiarówkę i konieczne wykonania wraz z wymiarami dla prawidłowej pracy na styku koło pasowe - pas napędowy.


  Koła pasowe mogą być osadzane na tulejach zbieżnych typu Taper Lock czy Taper Busch oraz na tulejach zbieżnych Serlock. Tuleje zbieżne Taper Lock mogą być wyposażone w otwory metryczne i calowe. Dzięki tulejom osadczym stożkowym Taper lock i Serlock montaż i demontaż kół pasowych jest bardzo łatwy. Tuleje osadcze stożkowe występują obecnie we większości przekładni pasowych kół. Oczywiście możemy dostarczyć koła pasowe z klasycznym rozwiertem z wpustem i bez wpustu na wał gładki czy pierścień rozprężno zaciskowy.



Dzięki różnorodności kół pasowych i pasów napędowych przekładnie pasowe znajdują bardzo szerokie zastosowanie w technice napędowej.

 

Czy budujesz własne przekładnie pasowe?

Czy używasz profesjonalne koła pasowe?

Pasy i koła pasowe europejskich fabryk to gwarancja jakości!

Kup teraz. Inni już to zrobili i są zadowoleni.

i Ty też będziesz zadowolony jak wielu naszych klientów.

Pomożemy wybrać koło pasowe i odpowiedni pas napędowy do przeniesienia mocy i obrotów w przekładni pasowej.

Przekładnia pasowa do obliczenia przy podaniu podstawowych parametrów pracy samej przekładni pasowej i elementów maszyny.

 

Sprawność przekładni pasowych zależy od jakości użytych kół pasowych i pasów napędowych.

 
Posiadasz własny silnik elektryczny i chcesz napędzić swoją maszynę i nie wiesz jak, to podpowiemy Ci jakie wybrać koła pasowe i jaką zastosować przekładnię pasową.

 

Dobór przekładni pasowych i kół pasowych. Jeśli potrzebujesz konsultacji w zakresie doboru przekładni pasowej i kół pasowych to przyślij do nas swoje oczekiwania i parametry pracy przekładni pasowej takie jak:

  1. kW silnika elektrycznego,
  2. obroty wału silnika,
  3. średnicę i długość wału silnika,
  4. średnice koła pasowego na silniku,
  5. średnicę koła pasowego na wale maszyny,
  6. średnicę czopu i długość czopu napędzanej maszyny,
  7. rozstaw osi wałów na przekładnię pasową,
  8. preferowane koła pasowe (klinowe, zębate, wielorowkowe itd),
  9. jeśli możliwe to zapotrzebowanie na moment obrotowy w Nm i obroty na minutę wału napędzanej maszyny,
  10. inne dodatkowe a ważne informacje dotyczące przekładni napędowej pasowej maszyny czy urządzenia.

 

Napęd przekładni pasowej możemy realizować na kilka sposobów w zależności od konstrukcji maszyny i oczekiwanych parametrów pracy. Przekładnia pasowa może być napędzana bezpośrednio od silnika elektrycznego czy od wału wirującego maszyny, który posiada odpowiednie obroty i odpowiedni zapas momentów obrotowych. W takim przypadku ważnym jest sprawdzenie średnicy wału maszyny i możliwości posadowienia samego koła pasowego. Koło pasowe posiada swój zakres otworów osadczych, które można sprawdzić w katalogu kół pasowych.

 Średnicę osadczą koła pasowego można również zweryfikować w tabeli katalogu tulei stożkowych osadczych typu Taper Lock czy Ser Lock. Tuleje Taper Lock wymagają zamontowanych wpustów na wałach a tuleje osadcze typu Ser Lock posadawiane są na gładkich wałach maszyny czy silnika elektrycznego poprzez zacisk i przenoszenie momentów obrotowych przez tarcie. Koła pasowe pod tuleje osadcze Taper Lock czy Ser Lock wymagają specjalnego gniazda montażowego stożkowego jak pod standardowy Taper Lock czy Taper Bush lub na wały gładkie Ser Lock.

 

Elementy napędowe ułatwiające budowę przekładni pasowej:
 
 Koła pasowe wraz z pasami napędowymi decydują o stabilności pracy przekładni pasowej. Jednym z podstawowych parametrów stabilności pracy przekładni pasowej jest prawidłowy dobór programowy kół pasowych i pasów napędowych.

 

 Koła pasowe są prawie zawsze dedykowane do pasa napędowego przy czym razem tworzą przekładnie pasową. Przekładnia pasowa będzie poprawnie pracowała gdy właściwy pas napędowy będzie współpracował właściwie zastosowanymi kołami pasowymi.

 

Jakościowe koła pasowe i jakościowe pasy napędowe będą decydowały o pracy przekładni pasowej. Bardzo ważnym elementem pracy przekładni pasowej jest jej odpowiednie naprężenie - regulacja naciągu pasów. Do regulacji naprężenia pasów służą specjalne warsztatowe przyrządy miernicze naprężenia pasa napędowego.
Poniżej galeria zdjęć kół pasowych i przekładni pasowych.

Koła pasowe wielorowkowe do dużych prędkości liniowych z zastosowaniem pasków żebrowych. Koło pasowe wielorowkowe posiada drobne kliny ale pasujące do pasów wielorowkowych. Przekładnie pasowe z pasem wielorowkowym to przekładnie pasowe o dużych prędkościach liniowych.
Koło pasowe na wałek montuje się poprzez tuleje Taper Lock lub sprzęga się koło pasowe z wałem silnika, poprzez rozwiert w piaście koła pasowego. Przenosimy moment obrotowy przez wpust w piaście koła pasowego i wału. Przekładnie pasowe składają się minimum z dwóch kół pasowych i jednego paska napędowego.

Partnerzy

MySQL: 0.0000 s, 0 zapytań, PHP: 0.0063 s, łącznie: 0.0063 s, dokument z "cache".