Co to jest motoreduktor kątowy?
Motoreduktory kątowe to silnik elektryczny i przekładnia stożkowo walcowa zespolone w całość. Przekładnia stożkowo walcowa jest trzystopniowa o ułożeniu osi wałów prostopadłym. Motoreduktor kątowy to zintegrowany napęd zmieniający kierunek napędu pod kątem 90°.
Co to jest przekładnia stożkowo walcowa?
Przekładnia stożkowo walcowa to zespół kół zębatych walcowych i jeden stopień kół zębatych jest stożkowy. Zęby kół są skośne. Koła zębate są ułożyskowane i podparte w korpusie. Korpus jest zamkniętą i uszczelnioną skrzynią z olejem wewnątrz. Zastosowany olej przekładniowy w przekładni stożkowo walcowej smaruje i odprowadza ciepło z kół zębatych i łożysk.
Oznaczenia:
KXCM - motoreduktor kątowy (silnik z przekładnią stożkowo walcową)
KXC - reduktor walcowy - przekładnia stożkowo walcowa trzystopniowa o osiach prostopadłych z kołnierzem IEC do montażu silnika elektrycznego kołnierzowego
KX - reduktor walcowy kątowy - przekładnia walcowo stożkowa o osiach prostopadłych z wałem wejściowym pełnym.
Przekładnie stożkowo walcowe nazywane również przekładniami kątowymi stożkowymi do wszechstronnego stosowania jako napęd główny maszyn i urządzeń, a z silnikiem elektryczny taka przekładnia stożkowo walcowa to motoreduktor kątowy stożkowy.
Przekładnia walcowo stożkowa ma koła hartowane i szlifowane o zębach skośnych, co przekłada się na cichą pracę, dużą wytrzymałość i wysoką sprawność. Motoreduktor kątowy i reduktory walcowo stożkowe - przekładnia stożkowo walcowa, produkowane są w korpusach żeliwnych co je charakteryzuje dużą wytrzymałością i sztywnością. Korpusy przekładni walcowo-stożkowych oferowane są z mocowaniem na łapach za otwory w korpusie, na kołnierzu, za ramię podstawy, lub za ramię reakcyjne. Mocowanie za ramię podstawy lub za ramię reakcyjne stosowane między innymi w transporterach jest elastyczne (pływające) i łatwe w zastosowaniu.
Wał wyjściowy przekładni kątowych standardowo jest tuleją drążoną przelotową z wpustem lub pierścieniem zaciskowym, do bezpośredniego osadzania na wałach maszyn i urządzeń. Wał wyjściowy może być również pełen jednostronny z wpustem lub dwustronny z wpustem.
Reduktory walcowo stożkowe - przekładnie stożkowo walcowe od strony wejściowej są montowane z kołnierzem IEC. Zaletą przekładni walcowo stożkowych z kołnierzem IEC jest możliwość montażu ogólnie dostępnych standardowych silników, jak również niestandardowych z dodatkowym wyposażeniem (np. hamulec, obce chłodzenie, enkoder itd.) różnych producentów.
Kołnierz IEC w przekładniach walcowo-stożkowych umożliwia również stosowanie między silnikiem a reduktorem kątowym np. wariatory cierne, wariatory pasowe, sprzęgła hydrokinetyczne w obudowach itd.
Przekładnie walcowo kątowe mogą być również od strony wejściowej wyposażone w wał pełen co umożliwia napędzanie ich poprzez np. różnego rodzaju sprzęgła, przekładnie pasowe, przeguby cardana itd.
Stosowane przez producenta wysokiej jakości uszczelniacze i łożyska oraz wysokiej klasy oleje we wszystkich oferowanych przekładniach stożkowo walcowych czyni je prostymi w obsłudze i zapewniają ich długą żywotność.
Taka przekładnia stożkowo walcowa z silnikiem tworzy nam motoreduktor kątowy.
Zastosowanie silników z przekładnią stożkowo walcową:
- transportery różnego typu,
- przenośniki ślimakowe,
- mieszadła,
- młyny,
- kruszarki,
- pompy,
- obrabiarki itd.
Przekładnia stożkowo walcowa i motoreduktor kątowy, zalety:
- cicha praca,
- zwarta zabudowa,
- sztywna długo-żywotna konstrukcja,
- zmiana kierunku transmisji mocy pod kątem 90°,
- uniwersalność stosowania jako napęd,
- możliwość transmisji dużych mocy przy niewielkich gabarytach,
- wyposażenie w kołnierz IEC - łatwość sprzęgania z innymi urządzeniami,
- Łatwość obsługi i konserwacji,
- produkt EU - gwarancja jakości.
Czy stosujesz w fabryce motoreduktory kątowe?
Czy potrzebujesz przekładnię stożkowo walcową do redukcji obrotów na oczekiwanym poziomie?
Kup już teraz motoreduktor kątowy!
Zastosuj w swoich urządzeniach sztywny i wytrzymały napęd - silnik z motoreduktorem, gdzie jest zastosowana przekładnia stożkowo walcowa!
Żeliwny sztywny korpus, w który jest wyposażony motoreduktor walcowo stożkowy, co jest gwarancją stabilnego napędu maszyny.
Galeria foto gdzie pokazany jest motoreduktor kątowy - silnik i przekładnia walcowo-stożkowa. Przekładnia stożkowo walcowa z kołnierzem IEC pod silnik elektryczny dla łatwego trwałego połączenia.