Przekładnia z silnikiem DC 24V może być mocowana za łapy lub kołnierz. Taki motoreduktor ślimakowy 24V do obracania paneli fotowoltaiki, jako bezpieczny napęd
Silnik 24V DC z przekładnią redukującą obroty jako napęd główny lub pomocniczy, praca S2.
W odpowiedzi rynku opracowaliśmy motoreduktor zasilany silnikiem 24V DC. Nasze silniki DC posiadają kołnierz przyłączeniowy do reduktora w formie IEC. Jest to standardowe rozwiązanie jako sprzęgło silnika z reduktorem. Kołnierz przyłączeniowy IEC występuje w dwóch wielkościach. Wielkość B-14.2 to rozmiar 105-14 oraz wielkość B5 w rozmiarze 160-14. Silniki DC z przekładnią charakteryzują się kompaktową budową i niskim poziomem hałasu.
Tak wyposażony konstrukcyjnie silnik 24V DC z kołnierzem IEC staje się uniwersalną jednostką napędową dla wielu reduktorów ślimakowych wyposażonych w kołnierz przyłączeniowy IEC B14.2 oraz B5. Również dla wielu reduktorów walcowych wyposażonych w kołnierz IEC B5 o rozmiarze 160-14. Taki silnik 24V DC z przekładnią, staje się motoreduktorem z zasilaniem prądem o stałym napęciu 24V.
Reduktory ślimakowe z Silnikiem DC 24V
W przypadku przekładni ślimakowych istnieje możliwość wyboru kołnierza przyłączeniowego w rozmiarze 105-14 lub 160-14.
Przekładnie ślimakowe do silnika 24V DC 220W, z n1 bez obciążenia 1700 obr/min to:
Cyfry w oznaczeniu: 40, 50, 63 czy 75 wskazują na rozstaw ślimaka i ślimacznicy z dokonanym pomiarem w ich osiach.
Reduktory walcowe z silnikiem DC 24V
Przekładnie walcowe są standardowo wyposażone w sprzęgający kołnierz IEC o rozmiarze 160-14. Reduktory walcowe występują w dwu wariantach mocowania, tj za łapy lub za kołnierz. IPC przekładnie walcowe mocowane za łapy, IBC przekładnie walcowe mocowane za kołnierz
Przekładnie walcowe do silnika 24V DC, 220W z n1 bez obciążenia 1700 obr/min to:
Cyfry w oznaczeniu: 84, 102 oraz 128 wskazują na wymiar wysokości od osi wału wyjściowego do podstawy łap reduktora walcowego.
Silnik DC 24V, 220W, 1700obr/min, kołnierz IEC 105-14 lub 160-14
Silnik DC 24 o 220W jest uniwersalną jednostką napędową do zasilania i napędu reduktorów wyposażonych w sprzęgło IEC 71 o rozmiarach 105-14 oraz 160-14.
Silnik prądu stałego cechuje się obrotami bez obciążenia na poziomie 1694 wg badań z załącznika pdf. Są to silniki DC o mocy 220W. Stosuje się je w pracy przerywanej S2. Dla osiągnięcia długożywotności silnika 24V DC nie powinno się przekraczać temperatury obudowy 60 st C. Te silniki prądu stałego mogą napędzać inne urządzenia niż przedstawione powyżej. Również można zastosować je do napędu innych przekładni zębatych, ślimakowych, przekładni czy reduktorów stożkowych czy dźwigników śrubowych.
Dobór silnika DC 24V z przekładnią
Bez znaczenia jest, jaka zostanie napędzana przekładnia czy walcowa czy też ślimakowa. Należy uwzględnić jej opory czyli sprawność. Opory przekładni do pokonania przez silnik DC jest to strata na momencie obrotowym i obrotach n2 samego motoreduktora czyli napędu silnik DC z przekładnią.Oczywiście trzeba uwzględnić sam Ma2 czyli zapotrzebowanie na moment obrotowy napędzanej maszyny
Dla uzyskania możliwie dużej żywotności silnika i wyznaczenia pracy S2 należy tak obciążać silnik DC aby nie przekraczać dopuszczalnego prądu 9-10 A i dopuszczalnej temperatury na obudowie silnika, to jest max 60 st C. Maksymalny moment rozruchowy silnika to 1,5Nm a do pracy S2 nie powinno się przekraczać Ma1 0,6Nm
Możliwe teoretyczne wyliczenie obciążenia Ma2 motoreduktora z silnikiem DC gdzie: Ma1 ∼ 0,6Nm dla pracy S2.
Ma2 = (Ma1 x i red) - % strata η
gdzie:
Ma2 - moment obrotowy motoreduktora dla fB-1
Ma1 - znamionowy moment obrotowy silnika
ired - przełożenie reduktora (przekładni)
strata η - strata sprawności czyli pokonanie oporów reduktora (100 - sprawność reduktora)
sprawność reduktora - z tabeli katalogu
Inne niż wymienione wyżej zestawienia, możliwe po złożeniu zapytania.
Silniki 24 DC z przekładnią, bezpieczne zastosowanie do:
Oczywiście istnieje możliwość zakupu samego silnika DC 24V o mocy 220W i 1700 obr/min bez obciążenia. Do określenia kołnierz IEC 160-14 lub 105-14.
Pozycja pracy:
Zarówno silnik DC 24V z przekładnią walcową czy ślimakową może pracować w każdej pozycji. Konstrukcja silnika DC, reduktorów walcowych czy ślimakowych jest taka, że pozwala na posadowienie w każdej płaszczyźnie.
MySQL: 0.0000 s, 0 zapytań, PHP: 0.0145 s, łącznie: 0.0145 s, dokument z "cache".