Głównie oferujemy koła pasowe klinowe producenta SIT, który jest jednych z liderów na rynku w produkcji kół pasowych klinowych. Koła pasowe na pasek klinowy 17 czy koła pasowe na pasek klinowy 13 to standardy najbardziej rozpowszechnione. Ponad to koła pasowe klinowe pod pasy klinowe SPZ, SPA, SPB, SPC są dostępne. Standardem jest mocowanie kół pasowych klinowych na Taper Lock oraz inne mocowania na zapytanie ale w standardzie oferowane. Koło pasowe klinowe pod pasy klinowe wysokiego obciążenia SPA, SPB, SPC, SPZ to łatwe rozwiązanie i łatwe przeniesienie napędu. Koła pasowe klinowe do przekładni pasowej klinowej
Koła pasowe klinowe są elementem przekładni pasowych z pasami klinowymi Z 10 A 13 B 17 C 22 i wąskoprofilowymi wysokiego obciążenia w owijce i cięte boki pasków. Cyfry oznaczają największą szerokość pasów klinowych, to jest odpowiednio: 10mm 13mm 17mm 22mm
Koła pasowe klinowe o profilach:
Pasowe koło klinowe składa się z wieńca, piasty oraz tarczy lub ramion łączących wieniec z piastą. Wieniec koła pasowego klinowego jest cylindrycznym na zewnątrz, na którym spoczywa pas klinowy lub pasy klinowe przekładni. Rowek znajdujący się w wieńcu koła pasowego klinowego, jest idealnie dopasowany do szerokości odpowiedniego rozmiaru pasa klinowego. Takie rozwiązanie zapewnia stabilną, bezpieczną pracę przekładni pasowej klinowej, bez możliwości spadnięcia pasa klinowego z rowka koła pasowego klinowego. Przeniesienie momentu obrotowego odbywa się za pomocą sił tarcia między stykającymi się elementami przekładni czyli pasa klinowego i koła pasowego klinowego.
Koła pasowe klinowe paska klinowego muszą posiadać w należytym stanie rowki klinowe pasowe dla przeniesienia odpowiednich obciążeń. Jeśli rowki kół pasowych paska klinowego są zużyte to należy wymienić je na nowe. W przeciwnym razie pasowe koła klinowe będą nadmiernie zużywać paski klinowe.
Koła pasowe klinowe na paski klinowe posiadają piasty do rozwiertu lub wykonane są z rozwiertami cylindrycznymi z wpustem lub stożkowymi pod Taper Lock.
Wykonanie kół pasowych klinowych do przekładni pasowych klinowych i do silnika elektrycznego:
Wymiary kół pasowych klinowych a ich średnica zewnętrzna czy średnica osadcza czy ilość rowków dla pasków klinowych występuje zawsze w katalogu. Średnica zewnętrzna koła pasowego klinowego jest inna niż średnica podziałowa koła pasowego klinowego - czyli ta do obliczeń. Należy zwrócić na ten parametr w tabeli kół pasowych klinowych. Przy wyborze elementów przekładni pasowej należy szczególnie zwrócić uwagę na średnicę zewnętrzna koła pasowego klinowego a średnicę obliczeniową koła przy doborze przełożenia i rzeczywistych prędkości liniowych pasów.
Koła pasowe na pasek 13 17 producent SIT do rozwiertu są odpowiednie tylko do pasków klinowych klasycznych typu: Z, A, B, C. Natomiast koła pasowe na pasek Spz, Spa, Spb, Spc są odpowiednie te koła klinówki na pasek klinowy 10, 13, 17, 22.
Koła pasowe paska klinowego producenta SIT posiadają odpowiednią konstrukcję, tak zwane rowki klinowe pogłębione, które są odpowiednie do pasów klinowych 13 i 17 jak i odpowiednio SPA XPA czy SPB XPB
Koła pasowe klinowe pod paski klinowe producenta SIT a ich charakterystyka:
Reasumując, dzięki temu iż pasowe koła klinowe tzw. klinówki producenta SIT dostępne są w szerokim zakresie wielkości a rowki zapewniają bezpieczne i pewne przenoszenie mocy, koła pasowe klinowe na pasek klinowy, są używane w wielu aplikacjach pracujących w różnych warunkach. Koła klinowe pasowe z rowkami Z A B C to podstawowy napęd pasowy klinowy w maszynach i urządzeniach do przeniesienia napędu z wału na wał.
Koła pasowe klinowe do silników elektrycznych dla łatwego montażu i demontażu są wyposażone w tuleję stożkową typu Taper Lock. Średnice wewnętrzna - osadcze Taper Lock występują w rozmiarach metrycznych i calowych jako typoszereg. Średnice osadcze na wał - wewnętrzne tulei zbieżnej Taper występują w popularnych - często stosowanych w projektach czy konstrukcji maszyn. Koła pasowe klinowe do silników elektrycznych aby mogły być sprzęgnięte z wałem silnika elektrycznego, muszą mieć specjalne wykonanie gniazda osadczego pod Taper Lock. Takie gniazdo osadcze koła pasowego klinowego do silnika elektrycznego jest stożkowe czyli zbieżne i zaciska taper pod wpływem siły śrub mocujących. Taper jest z nacięciem w poprzek ku środkowi, co umożliwia łatwe zaciskanie i klinowanie go w gnieździe samego koła pasowego klinowego czyli tak zwane samoosadzenie.
Można również Koło pasowe klinowe do silników elektrycznych posadowić na specjalnej tulei Ser Lock, która charakteryzuje się, że zaciskana jest bezpośrednio na gładkim wale silnika elektrycznego. Silnik elektryczny w takim przypadku powinien posiadać wał gładki. Jest to specjalne wykonanie silnika elektrycznego pod koła klinowe pod paski klinowe z zaciskiem na gładkim wale. Takie silniki elektryczne w specjalnym wykonaniu również dostarczamy
Koła pasowe klinowe do silników elektrycznych zaciskane na gładkim wale jest uzasadnione przy częstych hamowaniach i nawrotach przekładni pasowej klinowej. Połączenie zaciskowe koła pasowego klinowego do silników jest bardziej wydajne do przenoszenia tak zwanych szpic momentów i nawrotów
Koło pasowe paska klinowego powinno być wyważone. Takie wyważenie kół klinowych pasowych producent Sit stosuje jako standard. Ma to znaczący wpływ na przenoszenie się drgań z koła pasowego klinowego na wał silnika elektrycznego czy wał maszyny napędzanej. Tym samym koła pasowe paska klinowego ale wyważone maja wpływ na jakość pracy i przenoszonego momentu obrotowego i obrotów z wału napędowego na wał napędzany a tym samym na korpus maszyny i podłoże czyli na środowisko a tym samym na ludzi
W razie konieczności dopasowania kół pasowych na paski klinowe posiadamy programy obliczeniowe całych przekładni pasowych klinowych ze wskazaniem wszystkich elementów przekładni pasowej klinowej, gdzie użyte są koła pod pasy klinowe Continental. Koła pasowe spz spa spb spc producent SIT na paski klinowe spz spa spb spc są odpowiednie do markowych pasków klinowych Continenetal. Również zapraszamy na stronę poświęconą paskom klinowym Continenetal
Koła pasowe klinowe do silników elektrycznych mogą być wskazane po podaniu kW silnika elektrycznego, obrotów silnika elektrycznego, rozstawu osi wałów przekładni pasowej klinowej, średnicy koła pasowego klinowego na silniku elektrycznym, średnicy koła pasowego klinowego na wale napędzanym oraz dodatkowo należy podać średnice wału silnika elektrycznego i średnice wału napędzanego. Dobrze jest też podać oczekiwane przełożenie przekładni pasowej klinowej oraz obroty wału napędzanego, czyli obroty n2. Silniki elektryczne też dostarczamy wg zapotrzebowania klienta
Czy używasz napędów gdzie występują koła pasowe klinowe?
Jeśli tak, to zapraszamy!
Posiadamy wielu zadowolonych klientów z naszych kół pasowych klinowych.
Koła pasowe klinowe i obliczenia przekładni pasowej klinowej!
Koło pasowe klinowe z firmy europejskiej SIT gwarancją jakości.
MySQL: 0.0000 s, 0 zapytań, PHP: 0.0085 s, łącznie: 0.0085 s, dokument z "cache".