www.technical.pl

Przekładnie bezstopniowe pasowe to przekładnia wariatorowa zawierająca koło z łożyskiem i koło wariatora ze sprężyną.

Przekładnie wariatorowe - chyżozmiany, służą do płynnej zmiany prędkości obrotowej. W przekładniach wariatorowych sa dwa koła wariatorowe, koło z łożyskiem i koło ze sprężyną. Dostarczamy również koła wariatorowe z dwoma sprężynami dla przekładni bezstopniowych pasowych.

Koła pasowe wariatorowe lub przekładnie wariatorowe mogą być wyposażone w sterowanie. Przekładnia wariatorowa pasowa służy do płynnej zmiany prędkości obrotowej na biegu maszyny

Dostarczamy koła wariatorowe kilku marek europejskich, takich jak Berges, Lenze czy Piazzalunga. Koła wariatora ze sprężyną czy koła wariatorowe pasowe z łożyskiem to elementy przekładni wariatorowej pasowej bez obudowy lub z obudową. Oczywiście w skład przekładni wariatorowych wchodzi również pas wariatorowy. Kompletna przekładnia bezstopniowa pasowa złuży do płynnej bezstopniowej zmiany prędkości obrotowej napędzanej maszyny.

Przekładnie wariatorowe pasowe w wielu aplikacjach to wciąż niezastąpione rozwiązanie płynnej regulacji obrotów w czasie pracy napędu. Przekładnie wariatorowe czy koła wariatorowe są wciąż stosowane z kilku przyjaznych przyczyn:

  • możliwości płynnego zakresu regulacji
  • podwyższania i obniżania momentu obrotowego wraz ze zmianą prędkości obrotowej (czego nie posiadają falowniki)
  • brak konieczności sterowania prądem (możliwe przez pokrętło ręczne czy odciąg)
  • możliwość sterowania zdalnego
  • możliwość sterowania hydraulicznego
  • prostota budowy i obsługi
  • duża niezawodność

 

Przekładnie wariatorowe pasowe generalnie występują w dwóch wariantach.

Pierwszy z nich, to dwa koła wariatorowe jedno koło z łożyskiem a drugie koło wariatora ze sprężyną oraz pas wariatorowy. W tym przypadku rozstaw osi kół wariatorowych jest stały. Poprzez pokrętło wywierające siłę po osiową na łożysko koła wariatorowego, zostaje wypychany pas wariatorowy na odpowiednie średnicę kół wariatora i w ten sposób następuje dobranie odpowiednich prędkości obrotowych napędowych. Natomiast w tym zestawieniu koło ze sprężyną cały czas stara się wepchnąć pas wariatorowy na swoje zewnętrze brzegi koła. Oczywiście długość pasa wariatorowego i rozstaw osi kół wariatorowych z łożyskiem i sprężyną w tym przypadku musi być ściśle zachowany aby pas mógł prawidłowo przemieszczać się po bieżniach kół wariatorowych i wykorzystywał ich cały zakres możliwej regulacji. Ten układ przekładni wariatorowych wymaga pokrętła regulacyjnego ręcznego, mechanicznego czy hydraulicznego, które będzie pozycjonowało pas wariatora na kole wariatora z łożyskiem. Przekładnia wariatorowa składająca się z koła wariatorowego z łozyskiem i koła wariatorowego ze sprężyną oraz pasa posiada zwyczajnie większy zakres regulacji zmienianych obrotów niż drugi z nich.

Drugi z nich to koło wariatorowe ze sprężynami dwoma + koło szeroko klinowe stałe + pas wariatorowy. Tutaj regulacji dokonuje się przez odciąg jednego z kół czyli osie oddalają lub przybliżają się od siebie, oczywiście w ściśle określonym zakresie. Ten typ przekładni posiada mniejszy zakres regulacji niż powyżej opisany.

Przekładnie wariatorowe występują w obudowie, z pokrętłem, silnikiem elektrycznym a nawet z reduktorem walcowym, czy reduktorem kątowym. Oczywiście taki motoreduktor z wariatorem pasowym w swojej obudowie zawiera koło z łożyskiem i koło ze sprężyną oraz pas wariatorowy.

Firma Technical jako specjalizująca się w dostawie przekładni bezstopniowych pasowych, może dostarczyć indywidualnie:

  • koło z łożyskiem wawiatorowe
  • koło wariatora ze sprężyną
  • koło wariatorowe z dwoma sprężynami
  • pas wariatorowy
  • pas klinowy do przekładni wariatorowej
  • obudowę przekładni wariatorowej
  • pokrętło czy sterowanie przekładni wariatorowej
  • mocowanie
  • silnik indukcyjny
  • reduktor walcowy czy inny wg uzgodnienia
  • kompletną przekładnie wariatorową
  • kompletny motoreduktor z przekładnią pasową wariatorową

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty, elementów przekładni wariatorowych!


Partnerzy

MySQL: 0.0000 s, 0 zapytań, PHP: 0.1721 s, łącznie: 0.1721 s, dokument z "cache".